Какво да правим, ако телефонът ни се свързва с Wi-fi, но нямаме интернет?
Може да има няколко причини, поради които телефонът Ви се свързва с Wi-Fi, но въпреки това няма достъп до интернет. В днешната публикация ще Ви помогнем да разрешите този досаден проблем и да откриете причината му. Следвайте стъпките по-долу една по една, докато успеете да се свържете с интернет.
1. Телефонът Ви не се свързва с интернет – извършете меко нулиране на рутера си
Първото нещо, което трябва да направите, ако нямате интернет на телефона си, е меко нулиране на рутера Ви. Това е често срещано решение и често помага за отстраняване на много проблеми с връзката с интернет. За да извършите меко нулиране, изключете захранващия кабел от рутера/модема за около 30 секунди и след това го свържете отново.
Рестартирането на мрежата може да отнеме известно време, затова изчакайте около 2-5 минути. Така ще се уверите, че всичко се е включило правилно. Ако и след рестарта нямате интернет, опитайте някой от описаните по-долу начини.
2. Телефонът Ви не се свързва с интернет – направете меко нулиране на телефона
Друг начин на действие, ако нямате достъп до интернет, е да направите меко нулиране на телефона. За да извършите меко нулиране на смартфона, изключете мобилното си устройство и след това го включете отново. След като рестартирате устройството, проверете дали интернет работи нормално. Ако това не е така, преминете към следващите стъпки.
3. Проверете дали със сигурност имате интернет. Тествайте браузъра и началната страница
Уверете се, че проблемът наистина е в интернет, а не в браузъра Ви или в началната страница по подразбиране. Отворете браузъра си и в адресната лента въведете URL адреса на известен уебсайт, например www.abv.bg. Потвърдете адреса с клавиша за търсене, за да заредите страницата.
Ако страницата се отвори правилно, телефонът няма проблем с интернет и пречката е била в отварянето на страницата по подразбиране. Промяната на началната страница по подразбиране на телефона би трябвало да реши проблема.
4. Проверка на инсталираните приложения
Помислете откога имате проблеми с връзката. Ако проблемът се е появил наскоро и наскоро сте изтеглили ново приложение, добре е да го проверите. Понякога именно конкретно приложение е причината да нямате достъп до интернет въпреки работещата Wi-Fi връзка. Опитайте да деинсталирате приложението и вижте дали проблемът се дължи на него. Ако не, инсталирайте отново приложението и опитайте друг начин.
5. Проверка на настройките на приложенията за сигурност
Ако на смартфона Ви са инсталирани приложения за сигурност, например антивирусна програма, антивирусен скенер или защитна стена, проверете дали именно те блокират достъпа до интернет. Може да се наложи да пренастроите софтуера, за да настроите правилно устройството и мрежата си.
Ако не можете да откриете правилната настройка за оптимизиране на конфигурацията, опитайте временно да деинсталирате приложението за сигурност. Това ще Ви помогне да разберете дали наистина то е причината за проблема. Ако след премахването на софтуера, интернетът в телефона Ви започне да работи както трябва, можете да сте сигурни, че именно приложението блокира достъпа до интернет страници.
Ако не искате да се откажете от приложението за сигурност, свържете се с поддръжката на програмата и опишете проблема си. Специалистите ще Ви помогнат да конфигурирате правилно настройките на програмата в смартфона си.
6. Телефонът Ви не се свързва с интернет – „забравете“ мрежата
Преди да извършите тази стъпка, уверете се, че знаете или имате достъп до данните за свързване към мрежата си.
Влезте в „Настройки“ на Вашия телефон и потърсете опцията „Wi-Fi“ (тя често се намира в раздела „Мрежи“. Все пак имайте предвид, че местоположението на функцията и имената на разделите могат да се различават леко в зависимост от модела на устройството и версията на системата).
Включете функцията Wi-Fi на телефона, за да разширите списъка с наличните мрежи. Намерете в списъка името на мрежата, към която искате да се свържете, докоснете и задръжте върху нея. Трябва да се появи опция „Забрави“. Натиснете тази функция, след което изключете и включете отново телефона и рутера. Когато всичко се рестартира, отново намерете мрежата си в „Настройки“ на телефона и се свържете с нея (като въведете данните си за свързване).
7. Проверете датата и часа
Това е малка и доста странна грешка, която обаче може да причини много проблеми. Ако часът, зададен в устройството Ви, не съвпада с часа на Вашия доставчик на интернет услуги (ISP), това може да е причината устройството Ви да не се свързва с интернет. Затова се уверете, че датата и часът на смартфона Ви са актуални.
Ако нито един от горепосочените методи не помогне, проблемът може да се крие в хардуера и да е резултат от механична повреда на телефона Ви. В такъв случай е най-добре да се обърнете към оторизиран сервизен център.