Какво включва гаранцията на телефона ни?
Всеки съвременен човек е свикнал да използва мобилен телефон в ежедневието. Но какво ще стане, ако вашият незаменим помощник се повреди? Много хора не знаят какво да правят в такава ситуация. Нека да разберем какъв е гаранционният срок, за какви ситуации се отнася и кога смартфона не подлежи на гаранционно обслужване.
За съвременния човек е трудно да си представи живота без смартфон. Той ви позволява да сте винаги във връзка, да правите снимки и видеоклипове във всеки режим, да имате свободен достъп до интернет, да управлявате акаунти онлайн и много други полезни функции. Мобилните телефони имат задължителен гаранционен срок, който позволява на потребителя да ги върне в магазина или да извърши безплатен преглед или ремонт на фабрични повреди и дефекти на производителя.
Какво представлява гаранцията на мобилния телефон
Гаранцията е периодът, през който купувачът има право да върне, замени или поправи телефона, ако има дефекти. Не забравяйте, че те са класифицирани като технически сложни стоки, поради което не могат да бъдат разменени, просто защото не отговарят на външния вид или техническите характеристики. Можете да се опитате да докажете, че продавачът е дезинформирал купувача при продажба на стоката или е предоставил неправилни характеристики на стоките, но това ще бъде изключително трудно. Ние от etuo.bg ще ви споделим какво трябва да знаете:
• гаранцията се определя от магазина или производителя. Най-често мобилните устройства се предоставят със стандартна гаранция за период от една година, по-рядко за две;
• потребителят може да поиска възстановяване на сумата, замяна на устройството или безплатен ремонт, ако открие дефект, възникнал по вина на производителя и докаже този производствен дефект на продавачите;
• ако има вдлъбнатини, чипове, драскотини по корпуса или пукнатини по дисплея на смартфона, магазинът или сервизният център може да откаже гаранционно обслужване, тъй като повредата очевидно е по вина на собственика на устройството или трети страни.
Според закона в рамките на 2 години потребителят има право да се свърже със сервизния център с рекламация за фабричен дефект и да поиска възстановяване или замяна. Въпреки това, за да докажете, че повредата е налице преди закупуването на телефона, ще трябва да платите за независим преглед. Положителното приключване на прегледа не само дава на клиента право на възстановяване или замяна на стока, но и на обезщетение за сумата, изразходвана за изпълнението му.
Какво покрива гаранция за смартфон
Гаранцията на телефона е възможно да се използва само при условие, че щетите са възникнали по вина на производителя. В същото време е необходимо да се докаже, че купувачът не е нарушил правилата за работа, не е пречил на софтуера, не е подлагал продукта на удари и е осигурил защита на смартфона си.
От etuo споделяме още, че гаранцията има валидност, ако:
1. Устройството не се зарежда.
Капацитетът му не е запълнен, дори ако продуктът е свързан към мрежата. Причините са нарушение на автоматизацията на алгоритмите при работа, неизправност на зарядното устройство. Най-често това се случва, когато компанията комплектува продукта със зарядно устройство с малък ток. Клиентът трябва да се свърже с център за обслужване на клиенти
2. Режимът Bloetooth или WiFi не работи.
Много често този проблем възниква при повреда по време на монтажа на елементите на печатната платка. В резултат на това един или повече модули не се свързват към дънната платка и системата спира да работи. По този начин сервизният център трябва да смени платката и да даде на купувача работещ телефон.
Кога смартфона ни не подлежи на гаранционно обслужване
Продавачът или производителят трябва да провери смартфона за своя сметка. Той може да откаже гаранцията, в случай че:
• използвали сте телефона неправилно – ударен е с остър предмет;
• отнасяли сте се небрежно към него – може да има следи от изпускане или счупено стъкло;
• неправилно съхранявани – използване в банята или помещения с висока влажност;
• ако смартфона е счупен поради непреодолима сила – по време на пожар или наводнение;
Ако по време на проверката се установи, че телефонът се е повредил по ваша вина, то тогава гаранцията няма да може да покрие повредата и ще трябва да заплатите ремонта.